ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز

ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز
ارسال شده: تیر 20, 1398
نظرات: 0

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد که قبل از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش میزان تولیدات دامی سخن می گفت با اعلام این خبر افزود : بخش امور دام و تولید محصولات متنوع در آن یکی از اولویت های اساسی می باشد که این سازمان با جدیدیت راهکارهای دستیابی به حداکثر محصولات دامی را دنبال می کند . در حال حاضر تعداد ۴۸۰ مرغداری با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش داده می شود که وجود دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصلخیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهانه ازپتانسیل های استان در جهت تولید گوشت قرمز و و سفید و فرآورده های لبنی استان می باشد .
وی افزود : آنچه که برنامه ریزی شده است تا درطی سالجاری تحقق یابد این است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری ۳۰ هزارو ۳۶۰ تن تولید گوشت قرمز ، ۲۷۷ هزار و۵۷۰ تن شیر خام ، ۴۱ هزارو ۸۰۰ تن گوشت سفید مرغ و ۱۱ هزارو ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود نیز افزود : استان اردبیل در زمینه تولید عسل امسال نیز همانند سالهای گذشته بسیارم موفق عمل کرده است به گونه ای که امسال نیز میزان تولید عسل از مرز ۶۲۰۰ تن خواهد گذشت که از این میزان عسل تولیدی ۱۰۰۰ تن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استانهای کشور و همچنین کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای حاشیه خلیخ فارس ارسال می گردد . این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرشماری کندوهای زنبور عسل در استان در حال انجام است از کلیه زنبور داران خواست تا نهایت همکاری را بامامورین سرشماری انجام دهند .



روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
 

Print
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
-->
دی ان ان